Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Valentinus
Osoba:Walenty z Urzędowa, syn Jakuba, kolegiat większy, dr teologii, zm. 1583
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego}
Datacja:pocz. sem. letniego 1563 — kon. sem. letniego 1563
Komentarz: Metheora Aristotelis,
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Vrzedow (Urzędów)
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział artium, (wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego})
Datacja:pocz. sem. letniego 1563 — kon. sem. letniego 1563
Komentarz: per alium Metheora Aristotelis, tertia die incepit, ad finem commutationis legit;

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 351

Anno dni 1563 commvtatione aestiua in secundo decanatu mgri Ioannis Muscenij Curelouiensis hae Lectiones legebantur:

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 351

Galeni lectorium: hora antimeridiana 9. mgr. Martinus Clodauiensis {{2}} Philosophiam Magni Alberti, secunda die incepit, ad finem legit, post Matthaei {{3}} desijt; 10. —; 11. mgr. Valentinus Vrzedow per alium Metheora Aristotelis, tertia die incepit, ad finem commutationis legit; 12. mgr. Stanislaus Grzebski Orationem graecam Demosthenis, secunda die incepit, legit vsque ad Trinitatis {{4}}, mgr. Gregorius {{5}} Sambor Artem poeticam {{6}}, xxj Iunij incepit, ad quartale legit; pemeridiana 16.

Komentarz do fragmentu zapiski:
2 Nervicius.
3 21 Septembris.
4 6 Junii.
5 Vigilantius
6 Horatii.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki