Full view of a note about event related to functions/offices/roles

Source information and iterpretation

Information in source format/languageEvent (interpreted)
First name:Vincentius
Person:Wincenty Smacznieński
Event type:wybór/mianowanie
Function/office/role:---
Place/Institution:wykład o uczuciach i zmysłach
Date:the beginning of summer semester 1777 — the end of summer semester 1777
Comment: ---
Surname:Smaczniński
Social origin:---
Father's name:---
Place of origin:---
Event type:wybór/mianowanie
Function/office/role:---
Place/Institution:sensus et sensibilia, (wykład o uczuciach i zmysłach)
Date:the beginning of summer semester 1777 — the end of summer semester 1777
Comment: ---

Full contentes of the source note

Source: Liber conclusionum facultatis philosophicae Universitatis Cracoviensis 1760-80

Note fragment 1 , Page/tab number in the source: 191

Convocatio 5ta anno, ut supra, die 2da mensis Septembris extradita fuit convocatio stylo et forma solitis -- Cui convocationi dato loco 1mo acceptae sunt lectiones annuales futuro semestri aestivo inchoanda, videlicet: accepit m. Petrus Rydulski controversias peripateticas, m. Romualdus Laskiewicz - ethicam, m. Mathias Potaczewski - pneumatologiam, m. Ignatius Pawluskiewicz {{1}}, m. Sigismundus Włyński - macrocosmologiam, m. Adalbertus Michoński - de animalibus et plantis, m. Mathias Tylkowski - meteorologiam, m. Vincentius Smaczniński - de sensu et sensibili, m. Gaspar Gorayski - historiam philosophiae, m. Carolus Weys - politicam, m. Nicolaus Studzinski - rhetoricam sacram, m. Adalbertus Rygalski - arithmeticam vulgarem, m. Joannes Sniadecki - continuationem algebra, m. Andreas Bagnowski - commentarium in Dialecticam. 2do: pro hiberno immediate sequente semestri tradendam accepit m. Nepomucenus Trąbski pneumatologiam, m. Andreas Bagnowski continuationem arithmeticae vulgaris.

Comment to note fragment:
1. Pozostawione puste miejsce na wpisanie wykładu.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki