Full view of a note about event related to functions/offices/roles

Source information and iterpretation

Information in source format/languageEvent (interpreted)
First name:Adam
Person:Adam Tussinius z Tarnowa, syn Pawła
Event type:trwanie funkcji
Function/office/role:wykładowca
Place/Institution:wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego}
Date:the beginning of winter semester 1545-1546 — the end of winter semester 1545-1546
Comment: De generacione, et a festo Martini Siluius Eneida pro eo legit;
Surname:---
Social origin:---
Father's name:---
Place of origin:Tarnov (Tarnów)
Event type:trwanie funkcji
Function/office/role:wykładowca
Place/Institution:wydział artium, (wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego})
Date:the beginning of winter semester 1545-1546 — the end of winter semester 1545-1546
Comment: De generacione, et a festo Martini {{11}} Siluius Eneida pro eo legit;
11 11 Novembris.

Full contentes of the source note

Source: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Note fragment 1 , Page/tab number in the source: 269

Ordo Lectionum commutacionis hiemalis anno dni 1545 in decanatu tercio mgri Martini de Cracouia {{2}}:

Comment to note fragment:
2 Garbarz de Cerdonia.

Note fragment 2 , Page/tab number in the source: 269

Maronis: 13. Dambrovski Elencorum, secunda die; 14. Petrus Probosczovycze Haly Habenrael {{10}}, secunda die; 15. Adam de Tarnov De generacione, et a festo Martini {{11}} Siluius Eneida pro eo legit; 16. Paulus Raczans Posteriorum, pro Simone {{6}}; 18. —; 19. Paulus Raczansz Tabulas direccionum; 20. —; 21. Petrus Varszaviensis De celo, prima die; 22. Dobroszielszki Eticorum per se incepit, sed mox per alium legit in finem.

Comment to note fragment:
6 Maricio.
10 De nativitatibus, dispositione aëris etc.
11 11 Novembris.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki