Full view of a note about event related to functions/offices/roles

Source information and iterpretation

Information in source format/languageEvent (interpreted)
First name:Albertus [Albert/Wojciech]
Person:Albert/Wojciech Dąbrowski z Dąbrowy Wielkiej i z Sieradza, syn Jana, licencjat teologii, kolegiat Kolegium Większego, zm. 1563
Event type:trwanie funkcji
Function/office/role:wykładowca
Place/Institution:wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego}
Date:the beginning of summer semester 1543 — the end of summer semester 1543
Comment: Albertum Magnum;
Questiones Methaphisice,
Surname:Dambrowskj
Social origin:---
Father's name:---
Place of origin:---
Event type:trwanie funkcji
Function/office/role:wykładowca
Place/Institution:wydział artium, (wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego})
Date:the beginning of summer semester 1543 — the end of summer semester 1543
Comment: Albertum Magnum {{1}};
Questiones Methaphisice, secunda die incepit.
1 Philosophiam.

Full contentes of the source note

Source: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Note fragment 1 , Page/tab number in the source: 258

Ordo Lectionum commutationis aestiualis anno dni 1543 in decanatu primo mgri Michaelis de Glowno:

Note fragment 2 , Page/tab number in the source: 259

cunda die incepit; 10. mgr. Albertus Dambrowskj Albertum Magnum {{1}}; ii. —; 12. mgr. Foelix Bandorskj Exercitium Veteris artis, die innovationis incepit; 16. Ioannes Trcziana Albertum Magnum {{1}} continuauit extraordinarie, secunda die incepit; 17. mgr. Paulus Racziasz Tabulas directionum; 18. Tomas Cracouiensis {{2}} L. De anima; 19. Petrus Sambor Odas Horatij, secunda die incepit; 20. mgr. Albertus Dambrowskj Questiones Methaphisice, secunda die incepit.

Comment to note fragment:
1 Philosophiam.
2 Paulinus.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki