Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Valentinus
Osoba:Walenty z Rawy, syn Andrzeja, dr teologii, kolegiat, zm. 1558
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego}
Datacja:pocz. sem. zimowego 1539/1540 — kon. sem. zimowego 1539/1540
Komentarz: Exercicium Veteris artis
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Rava (Rawa)
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział artium, (wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego})
Datacja:pocz. sem. zimowego 1539/1540 — kon. sem. zimowego 1539/1540
Komentarz: Exercicium Veteris artis, die innov.;

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 241

Ordo Lectionum commutacionis hiemalis anni dni 1539 in secundo decanatu mgri Ioannis a Msthow:

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 242

Socratis: 13. mgr. Felix Bandorskj Dialecticam Cezarij, die innouacionis continuauit; 14. mgr. Benedictus {{14}} Lecturam De anima, die innov., finiuit feria quarta ante Reminiscere {{15}}; 15. mgr. Iacobus de Gostin Epistolas Ciceronis, die innov.; 16. mgr. Valentinus Rava Exercicium Veteris artis, die innov.; 19. mgr. Michael Glowno Iustinum {{16}} Officia Ciceronis, die innov.; 20. mgr. Petrus Posnaniensis Iustinum historicum, die innov.; 21. mgr. Nicolaus de Lodzya Bohecium De consolacione, die innov.; 22. mgr. Benedictus {{14}} Exercicium De anima, die innov.

Komentarz do fragmentu zapiski:
14 Kozminensis.
15 18 Februarii.
16 »Iustinum« deletum.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki