Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Vincentius
Osoba:Wincenty Gorniowski z Krakowa
Typ zdarzenia:trwanie studiów/nauki
Etap edukacji/stopień naukowy:uczeń
Dziedzina nauki:---
Instytucja:klasa retoryki {w Szkołach Nowodworskich w Krakowie}
Datacja:3.02.1766
Komentarz: ---
Nazwisko:Gorniowski
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:---
Typ zdarzenia:trwanie studiów/nauki
Etap edukacji/stopień naukowy:studiosus
Dziedzina nauki:---
Instytucja:rhetorices, (klasa retoryki {w Szkołach Nowodworskich w Krakowie})
Datacja:3.02.1766
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Acta rectoralia Universitatis Cracoviensis ab a. 1752 ad a. 1781

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 703

[12 I 1766]
Die Dominica 12 Ianuarii anno 1766.
Cl. Bularni plenipotentes constituit.
-- Cl.M. Laurentius Bularni philosophiae doctor, collega minor, abscessurus ad coloniam academicam Albae Ducalis ad fines Lithuaniae sitam -- in suos veros, legittimos et indubitatos plenipotentes Ill.ClCl.Adm RR.MM. Thomam Płocki maiorem, Joannem Ambroziewicz, Josephum Szabel et Andream Badurski minores collegas, philosophiae doctores et professores elegit ac constituit --

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 706

[3 II 1766]
Lunae 3tia Februarii.
Fiscalis contra scholarum seniores et alumnos.
-- Fiscalis in termino ex citatione verbali proveniente inhaerendo suae propositioni in anteriori termino contra EE. seniores, ut supra factae -- proposuit in et contra II. Josephum Jurowicz dialectices, Stanislaum Rogoziewicz, Vincentium Gorniowski, Joannem Stański, Sebastianum Brzewski, Theodorum Ostowski rhetorices, Thomam Alexandrowicz poeseos ex schola Sanctorum Omnium, Petrum Raczynski rhetorices, Bonaventuram Raczynski, Petrum Gornicki poeseos studiosos --

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki