Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Adrianus
Osoba:Adrian z Vel'kej (Vel'ká; Felka) (ze Spiszu), syn Jerzego, bakałarz sztuk
Typ zdarzenia:początek studiów/nauki
Etap edukacji/stopień naukowy:student
Dziedzina nauki:---
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:pocz. 1468 roku — kon. 1468 roku
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:Georgii
Miejsce pochodzenia:---
Typ zdarzenia:początek studiów/nauki
Etap edukacji/stopień naukowy:studens
Dziedzina nauki:---
Instytucja:Universitas Cracoviensis, (Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska))
Datacja:pocz. 1468 roku — kon. 1468 roku
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Catalogus codicum manuscriptorum medii aevi Latinorum, qui in Bibliotheca Jagellonica Cracoviae asservantur, Vol. 4 : Numeros continens inde a 564 usque ad 667 / composuerunt Maria Kowalczyk [et al.]. - 1988.

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 389

Tekst z opisu kodykologicznego B. Jag. rkp. 643: Scriptura et ornamenta: Codicis pars maior ab Adriano de Filka, baccalario, exarata, cf. colophonem in 193v. Idem scripsit quoque cod. BJ 3777 a. 1473 (Adrianus de Felka, Polonice Wielka, i. e. Magna, in Scepus, unde in Universitatis libris adscriptiones: de terra Scepus, de Scepus, Georgii filius, in Universitate Cracoviensi inde ab a. 1468 studiosus, artium baccalarius a. 1471 [--]) [--] Quaedam codicis partes, e. g. f. 78v-97r, 122r-150r etc., alia manu, littera grandfiore exaratae. Eadem manu textus manus alterius hic illic suppletur, cf. f. 119v, 120r, ubi Aristotelis textus fragmentum ab ea scriptum est. Quae manus Ioannis Beber de Oświęcim esse videtur [--] Voces Graecae, quae Alberti commento complectuntur, posteriore tempore ab Ioanne de Oświęcim scripta esse videntur [--].

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki