Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Adam
Osoba:Adam z Brzezin
Typ zdarzenia:posiadanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:doktor
Dziedzina nauki:medycyna
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. letniego 1527 — 9.06.1546
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Brzeszyny (Brzeziny (miasto, woj. łęczyckie))
Typ zdarzenia:posiadanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:doctor
Dziedzina nauki:medicina
Instytucja:---
Datacja:30.05.1527
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Conclusiones Universitatis Cracoviensis ab anno 1441 ad annum 1589, wyd. H. Barycz, Kraków 1933.

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 179

Quantum ad tercium de bursa canonistarum, quod propter magnam deordinacionem et scandala, que fuit in illa bursa per inhabitantes, qui nec lectiones doctorum visitant, conclusum est, ut omnes inhabitantes illi de domo excludentur cum consilio et auxilio, si necesse fuerit, domini reverendissimi episcopi Cracoviensis {{1}} et quod ad tempus illa bursa claudatur usque ad meliorem Universitatis deliberacionem. Hec facta sunt feria quarta infra octavam Ascensionis Domini {{2}} anno et loco, quibus supra. Presentibus ibidem reverendis patribus dominis doctoribus in convocacione nominatis, nec non Nicolao Mykosch de Cracovia, custode ecclesie sancti Floriani, theologice, Nicolao de Pokrzyvnycza, canonice, Adamo de Brzeszyny, medice et artistice facultatum doctoribus et decanis, Michaele de Vratislavia, arcium et sacre theologie magistro, canonico ecclesie sancti Floriani, Gregorio de Schamotuli, arcium et decretorum doctore, Martino de Lyeszenszko, sacre theologie baccalario et Martino de Czyeszkovycze, magistris, collegiatis et consiliariis rectoris.

Komentarz do fragmentu zapiski:
{{1}} Piotr Tomicki.
{{2}} 30 V.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki