Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Albertus
Osoba:Albert/Wojciech, cysters z Mogiły
Typ zdarzenia:uzyskanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:bakałarz
Dziedzina nauki:sztuki wyzwolone/filozofia
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:pocz. grudnia 1495 — kon. stycznia 1496
Komentarz: Datacja umowna. Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia bakałarza przypadał cztery razy w roku około Suchych Dni. Terminy te zapisywano w źródłach w zróżnicowany sposób. W tym roku Suche Dni po dniu św. Łucji (13 grudnia) zaczynały się 16 grudnia. Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:Mogyla (Mogiła)
Typ zdarzenia:uzyskanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:baccalariatus
Dziedzina nauki:artes
Instytucja:---
Datacja:pocz. grudnia 1495 — kon. stycznia 1496
Komentarz: Datacja umowna. Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia bakałarza przypadał cztery razy w roku około Suchych Dni. Terminy te zapisywano w źródłach w zróżnicowany sposób. W tym roku Suche Dni po dniu św. Łucji (13 grudnia) zaczynały się 16 grudnia. Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber statutorum et matricula baccalariorum et magistrorum Facultatis artium Universitatis almae Cracoviensis 1408-1541

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 52r

Anno Domini 1495, in decanat u magistri Michaelis Parisiensis, commutatione hiemali, ad Quatuor Tempora Lucie, ad gradum baccalariatus in artibus hii sunt promoti:

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 52r

Frater Albertus de Mogyla

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki