Blick im Eintrag über Bildung/Akademichen Graden

Quellinformation und ihre Interpretation

QuellinformationEreignis im Bereich Bildung/Akademicher Grad (Interpretation)
Vorname:Ladislaus
Person:Władysław z Károly (Nagykároly, Carei), syn Jakuba
Ereignistyp:uzyskanie stopnia
Bildungsstufe/Akademischer Grad:bakałarz
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:sztuki wyzwolone/filozofia
Ort/Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datum:Anfang Dezember 1469 — Ende Januar 1470
Bemerkungen: Datacja umowna. Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia bakałarza przypadał cztery razy w roku około Suchych Dni. Terminy te zapisywano w źródłach w zróżnicowany sposób. W tym roku Suche Dni po dniu św. Łucji (13 grudnia) zaczynały się 20 grudnia. Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.
Name:---
Soziale Herkunft:---
Vorname des Vaters:---
Herkunftsort:Karol (Karoly)
Ereignistyp:uzyskanie stopnia
Bildungsstufe/Akademischer Grad:baccalariatus
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:artes
Ort/Institution:---
Datum:Anfang Dezember 1469 — Ende Januar 1470
Bemerkungen: Datacja umowna. Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia bakałarza przypadał cztery razy w roku około Suchych Dni. Terminy te zapisywano w źródłach w zróżnicowany sposób. W tym roku Suche Dni po dniu św. Łucji (13 grudnia) zaczynały się 20 grudnia. Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.

Inhalt des Eintrags

Quelle: Najstarsza księga promocji Wydziału Sztuk Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1402-1541, wyd. A. Gąsiorowski T. Jurek, I. Skierska, Kraków 2011.

Eintragsabschnitt 1 , Seite/Karte in der Quelle: 231

//1469//

Eintragsabschnitt 2 , Seite/Karte in der Quelle: 232

Eintragsabschnitt 3 , Seite/Karte in der Quelle: 232

Ladislaus de Karol //[69/51]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki