Blick im Eintrag über Bildung/Akademichen Graden

Quellinformation und ihre Interpretation

QuellinformationEreignis im Bereich Bildung/Akademicher Grad (Interpretation)
Vorname:Sigismundus
Person:Zygmunt ze Smardzewa (dawniej Smarzewo), syn Stefana/Szczepana
Ereignistyp:uzyskanie stopnia
Bildungsstufe/Akademischer Grad:bakałarz
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:sztuki wyzwolone/filozofia
Ort/Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datum:Anfang September 1448 — Ende Oktober 1448
Bemerkungen: Datacja umowna. Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia bakałarza przypadał cztery razy w roku około Suchych Dni. Terminy te zapisywano w źródłach w zróżnicowany sposób. W tym roku Suche Dni po święcie Podwyższenia Krzyża Świętego (14 września) zaczynały się 18 września. Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.
Name:---
Soziale Herkunft:---
Vorname des Vaters:---
Herkunftsort:Smarszow (Smardzewo (dawniej Smarzewo))
Ereignistyp:uzyskanie stopnia
Bildungsstufe/Akademischer Grad:baccalariatus
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:---
Datum:Anfang September 1448 — Ende Oktober 1448
Bemerkungen: Datacja umowna. Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia bakałarza przypadał cztery razy w roku około Suchych Dni. Terminy te zapisywano w źródłach w zróżnicowany sposób. W tym roku Suche Dni po święcie Podwyższenia Krzyża Świętego (14 września) zaczynały się 18 września. Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.

Inhalt des Eintrags

Quelle: Liber statutorum et matricula baccalariorum et magistrorum Facultatis artium Universitatis almae Cracoviensis 1408-1541

Eintragsabschnitt 1 , Seite/Karte in der Quelle: 20v

Paulus Puczek

Eintragsabschnitt 2 , Seite/Karte in der Quelle: 20v

Sigismundus de Smarszow

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki