Blick im Eintrag über Bildung/Akademichen Graden

Quellinformation und ihre Interpretation

QuellinformationEreignis im Bereich Bildung/Akademicher Grad (Interpretation)
Vorname:Laurencius
Person:Wawrzyniec z Uppsali
Ereignistyp:uzyskanie stopnia
Bildungsstufe/Akademischer Grad:magister
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:sztuki wyzwolone/filozofia
Ort/Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datum:Anfang des Jahres 1425 — Ende des Jahres 1425
Bemerkungen: Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia magistra filozofii/sztuk wyzwolonych przypadał na zakończenie okresu liturgicznego Bożego Narodzenia po święcie Objawienia Pańskiego (6 I). Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.
Name:---
Soziale Herkunft:---
Vorname des Vaters:---
Herkunftsort:Vpsalia (Uppsala)
Ereignistyp:uzyskanie stopnia
Bildungsstufe/Akademischer Grad:magisterium
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:---
Datum:Anfang des Jahres 1425 — Ende des Jahres 1425
Bemerkungen: Wedle statutów i zwyczaju początek egzaminów w celu uzyskania stopnia magistra filozofii/sztuk wyzwolonych przypadał na zakończenie okresu liturgicznego Bożego Narodzenia po święcie Objawienia Pańskiego (6 I). Do czasu promocji, która wieńczyła całą procedurę, mijało kilka tygodni, a niekiedy nawet kilka miesięcy.

Inhalt des Eintrags

Quelle: Statuta nec non liber promotionum philosophorum ordinis in Universitate studiorum Jagellonica ab anno 1402 ad annum 1849, ed. J. Muczkowski, Cracoviae 1849.

Eintragsabschnitt 1 , Seite/Karte in der Quelle: 17

//Decanatus Mgri Benedicti Hesse.//

Eintragsabschnitt 2 , Seite/Karte in der Quelle: 17

Item, anno domini MoCCCCCo vicesimo quinto, ad gradum magisterii hij sunt promoti et sunt locati secundum hunc ordinem:

Eintragsabschnitt 3 , Seite/Karte in der Quelle: 17

Laurencius de Upsalia.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki