Blick im Eintrag über Bildung/Akademichen Graden

Quellinformation und ihre Interpretation

QuellinformationEreignis im Bereich Bildung/Akademicher Grad (Interpretation)
Vorname:Adam
Person:Adam z Lublina, syn Macieja
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datum:Beginn des Wintersemesters 1548/1549 — 1549-03-11
Bemerkungen: ---
Name:---
Soziale Herkunft:---
Vorname des Vaters:Mathie
Herkunftsort:Lublinensis (Lublin)
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:---
Datum:Beginn des Wintersemesters 1548/1549 — 1549-03-11
Bemerkungen: ---

Inhalt des Eintrags

Quelle: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Eintragsabschnitt 1 , Seite/Karte in der Quelle: 262

//1548h//

Eintragsabschnitt 2 , Seite/Karte in der Quelle: 262

//II rektorat Mikołaja z Szadka//

Eintragsabschnitt 3 , Seite/Karte in der Quelle: 262

//S. 224a-224b: Nagłówek semestru powiększonym duktem. Wpisy jedną ręką, tą samą, co w semestrze poprzednim, w tym samym układzie w dwóch łamach oznaczonych pionowymi liniami. Brakujące przeważnie słowo //diocesis// (jest tylko we wpisach

Eintragsabschnitt 4 , Seite/Karte in der Quelle: 263

//nr 40 i 43), uzupełniamy bez osobnego sygnalizowania (tak samo czynił wydawca Albumu). Na górnym marginesie nad lewym łamem data 1548, nad prawym 1549.

Eintragsabschnitt 5 , Seite/Karte in der Quelle: 263

In secundo rectoratu commutacione hiemali

Eintragsabschnitt 6 , Seite/Karte in der Quelle: 264

Adam Mathie Lublinensis 6 //[1548h/031]//

Eintragsabschnitt 7 , Seite/Karte in der Quelle: 264

Joannes Curcius a Maiori Glogouia canonicus Vrat. die Gregorii 1549, 8 //[1548h/033]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki