Blick im Eintrag über Bildung/Akademichen Graden

Quellinformation und ihre Interpretation

QuellinformationEreignis im Bereich Bildung/Akademicher Grad (Interpretation)
Vorname:Valentinus
Person:Walenty Sobiekurski, syn Piotra
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datum:Beginn des Sommersemesters 1544 — Ende des Sommersemesters 1544
Bemerkungen: ---
Name:Sobiekurski
Soziale Herkunft:---
Vorname des Vaters:Petri
Herkunftsort:d. Gnezn. (archidiecezja gnieźnieńska)
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:---
Datum:Beginn des Sommersemesters 1544 — Ende des Sommersemesters 1544
Bemerkungen: ---

Inhalt des Eintrags

Quelle: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Eintragsabschnitt 1 , Seite/Karte in der Quelle: 236

//1544e//

Eintragsabschnitt 2 , Seite/Karte in der Quelle: 236

//II rektorat Jana z Piotrkowa//

Eintragsabschnitt 3 , Seite/Karte in der Quelle: 236

//S. 200-204: Nagłówek semestru ozdobnym pismem. Wpisy zapewne dwiema rękami: na s. 200-203 (do nr 135) ręka pierwsza, być może ta sama, co w semestrze poprzednim; na s. 203-204 (od nr 136) zapewne ręka druga. Obie ręce utrzymują układ w kolumnach na imię, patronimik z miejscem pochodzenia, diecezję, opłatę.

Eintragsabschnitt 4 , Seite/Karte in der Quelle: 236

In rectoratu secundo venerabilis ac egregii viri, domini Joannis a Piotrkow artium et sacre theologie doctoris, canonici ecclesie collegiate S(ancti) Floriani in Cleparz anno Domini 1544 commutacione estivali intitulati sunt:

Eintragsabschnitt 5 , Seite/Karte in der Quelle: 236

Valentinus Petri Sobiekurski d. Gnezn. 4 gr //[1544e/016]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki