Full view of a note about event related to education stage and academic degree

Source information and iterpretation

Information in source format/languageEvent (interpreted)
First name:Adam
Person:Adam z Płocka, syn Krzysztofa
Event type:immatrykulacja
Education stage/academic degree:---
Scientific discipline:---
Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Date:the beginning of winter semester 1542-1543 — the end of 1542 year
Comment: ---
Surname:---
Social origin:---
Father's name:Christoferi
Place of origin:Ploczko (Płock), d. Ploc. (diecezja płocka)
Event type:immatrykulacja
Education stage/academic degree:---
Scientific discipline:---
Institution:---
Date:the beginning of winter semester 1542-1543 — the end of 1542 year
Comment: ---

Full contentes of the source note

Source: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Note fragment 1 , Page/tab number in the source: 233

//1542h//

Note fragment 2 , Page/tab number in the source: 233

//III rektorat Mikołaja z Wieliczki//

Note fragment 3 , Page/tab number in the source: 233

//S. 197-198: Nagłówek semestru ozdobnym pismem. Prosty inicjał //S//. Wpisy jedną ręką, zachowującą układ w kolumnach na imię, patronimik i miejsce pochodzenia (nazwisko), diecezję i opłatę. Na s. 198 początek nowego roku zaznaczony datą wpisaną w poprzek kolumn.

Note fragment 4 , Page/tab number in the source: 233

Sub rectoratu tercio venerabilis ac egregii domini Nicolai a Wyeliczka artium et medicinę doctoris, scholastici ecclesię collegiatę Kielcensis anno Domini millesimo quingentesimo quadragesimo secundo commutatione hiemali hii sunt intitulati:

Note fragment 5 , Page/tab number in the source: 233

Adam Christoferi de Ploczko d. Ploc. gr 4 //[1542h/011]//

Note fragment 6 , Page/tab number in the source: 234

Anno Domini 1543

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki