Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Adamus
Osoba:Adam z Wrońca, syn Grzegorza
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:16.10.1540 — kon. sem. zimowego 1540/1541
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:Gregorii
Miejsce pochodzenia:Vrnyecz (Wroniec), d. Crac. (diecezja krakowska)
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:16.10.1540 — kon. sem. zimowego 1540/1541
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 219

//1540h//

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 219

//II rektorat Jana z Sanoka//

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 219

//S. 182-184: Nagłówek semestru ozdobnym pismem. Wpisy jedną ręką (inną tylko wpis nr 72), ściśle zachowującą układ w kolumnach opatrzonych na każdej stronie nagłówkami: //nomina propria, patria, diocesis, solucio//. Na s. 182-183 przy miejscu pochodzenia przeważnie brak //de// lub //a//.

Fragment zapiski 4 , Numer strony/karty w źródle: 219

Dehinc secundo rectoratu fungente eodem eximio ac reverendo patre, domino Johanne a Sanok arcium et decretorum doctore, ad quem canonice extitit et est reelectus die Saturni XVI Octobris anno quoque M{{o}} D{{o}} XL{{o}} commutacione hyemali hii, qui sequuntur studiosi sunt Universitati almi Studii Crac. complantati et huic albo inscripti:

Fragment zapiski 5 , Numer strony/karty w źródle: 221

Adamus Gregorii de Vrnyecz d. Crac. 5 gr //[1540h/061]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki