Blick im Eintrag über Bildung/Akademichen Graden
Quellinformation und ihre Interpretation
Quellinformation | Ereignis im Bereich Bildung/Akademicher Grad (Interpretation) | |||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Vorname: | Vincencius |
| ||||||||||||||
Name: | --- | |||||||||||||||
Soziale Herkunft: | --- | |||||||||||||||
Vorname des Vaters: | Gregorii | |||||||||||||||
Herkunftsort: | Sthrzeliiecz (Strzelce, S. Opolskie), d. Vrat. (diecezja wrocławska) | |||||||||||||||
Ereignistyp: | immatrykulacja | |||||||||||||||
Bildungsstufe/Akademischer Grad: | --- | |||||||||||||||
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft: | --- | |||||||||||||||
Ort/Institution: | --- | |||||||||||||||
Datum: | 1540-10-16 — Ende des Wintersemesters 1540/1541 | |||||||||||||||
Bemerkungen: | --- |
Inhalt des Eintrags
Quelle: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.
Eintragsabschnitt 1 , Seite/Karte in der Quelle: 219
//1540h//
Eintragsabschnitt 2 , Seite/Karte in der Quelle: 219
//II rektorat Jana z Sanoka//
Eintragsabschnitt 3 , Seite/Karte in der Quelle: 219
//S. 182-184: Nagłówek semestru ozdobnym pismem. Wpisy jedną ręką (inną tylko wpis nr 72), ściśle zachowującą układ w kolumnach opatrzonych na każdej stronie nagłówkami: //nomina propria, patria, diocesis, solucio//. Na s. 182-183 przy miejscu pochodzenia przeważnie brak //de// lub //a//.
Eintragsabschnitt 4 , Seite/Karte in der Quelle: 219
Dehinc secundo rectoratu fungente eodem eximio ac reverendo patre, domino Johanne a Sanok arcium et decretorum doctore, ad quem canonice extitit et est reelectus die Saturni XVI Octobris anno quoque M{{o}} D{{o}} XL{{o}} commutacione hyemali hii, qui sequuntur studiosi sunt Universitati almi Studii Crac. complantati et huic albo inscripti:
Eintragsabschnitt 5 , Seite/Karte in der Quelle: 220
Vincencius Gregorii (de) Sthrzeliiecz d. Vrat. 2 gr //[1540h/017]//