Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Vitus
Osoba:Wit z Zatora, syn Stanisława
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:24.04.1538 — kon. sem. letniego 1538
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:Stanislai
Miejsce pochodzenia:Zathor (Zator), d. Crac. (diecezja krakowska)
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:24.04.1538 — kon. sem. letniego 1538
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 203

//1538e//

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 203

//II rektorat Grzegorza z Szamotuł//

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 203

//S. 166-168: Nagłówek semestru ozdobnym pismem. Prosty inicjał //I//. Wpisy dwiema rękami: do nr 20 tą samą, co w semestrze poprzednim; potem drugą do końca. Obie ręce zachowują podobny układ kolumn na imię, patronimik, //de, miejsce pochodzenia, //diocesis//, nazwę diecezji, //st //, sumę, //gr// (druga ręka gubi osobną kolumnę// st //, choć niekiedy używa tego słowa).

Fragment zapiski 4 , Numer strony/karty w źródle: 203

In secundo rectoratus offitio!* reverendi patris, domini Gregorii de Shamotuli archidiaconi Posn. suprascripti, ad quod fuit canonice reelectus in crastino divi Adalberti anno Domini M D XXXVIII{{o}} commutatione aestivali hi, qui sequuntur albo universitatis sunt asscripti:

Fragment zapiski 5 , Numer strony/karty w źródle: 205

Vitus Stanislai de Zathor d. Crac. 3 gr //[1538e/060]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki