Full view of a note about event related to education stage and academic degree

Source information and iterpretation

Information in source format/languageEvent (interpreted)
First name:Valentinus
Person:Walenty z Sochaczewa, syn Macieja
Event type:immatrykulacja
Education stage/academic degree:---
Scientific discipline:---
Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Date:the beginning of winter semester 1535-1536 — the end of 1535 year
Comment: ---
Surname:---
Social origin:---
Father's name:Mathie
Place of origin:Szochaczow (Sochaczew), d. Posn. (diecezja poznańska)
Event type:immatrykulacja
Education stage/academic degree:---
Scientific discipline:---
Institution:---
Date:the beginning of winter semester 1535-1536 — the end of 1535 year
Comment: ---

Full contentes of the source note

Source: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Note fragment 1 , Page/tab number in the source: 192

//1535h//

Note fragment 2 , Page/tab number in the source: 192

//IX rektorat Marcina Biema z Olkusza//

Note fragment 3 , Page/tab number in the source: 192

//S. 153-154: Nagłówek semestru ozdobnym pismem. Ozdobny inicjał //I//. Wpisy jedną ręką, tą samą, co w semestrze poprzednim, z zachowaniem takiego samego układu liniowanych kolumn (tylko ostatni wpis wciśnięty inną ręką). Początek nowego roku na s. 154 zanaczony datą wpisaną w poprzek kolumn.

Note fragment 4 , Page/tab number in the source: 192

In nono rectoratu prefati magistri Martini de Ilkusch sacre theologie professoris ac prepositi ecclesie Divi Nicolai anno Domini 1535 commutacione hyemali hii intitulati sunt:

Note fragment 5 , Page/tab number in the source: 192

Valentinus Mathie de Szochaczow d. Posn. st 1 gr //[1535h/012]//

Note fragment 6 , Page/tab number in the source: 193

Anno Cristi M D 36

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki