Blick im Eintrag über Bildung/Akademichen Graden

Quellinformation und ihre Interpretation

QuellinformationEreignis im Bereich Bildung/Akademicher Grad (Interpretation)
Vorname:Vespasianus
Person:Wespazjan z Opola, syn Jana
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datum:Beginn des Wintersemesters 1535/1536 — Ende des Jahres 1535
Bemerkungen: ---
Name:---
Soziale Herkunft:---
Vorname des Vaters:Joannis
Herkunftsort:Oppol (Opole), d. Vrat. (diecezja wrocławska)
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:---
Datum:Beginn des Wintersemesters 1535/1536 — Ende des Jahres 1535
Bemerkungen: ---

Inhalt des Eintrags

Quelle: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Eintragsabschnitt 1 , Seite/Karte in der Quelle: 192

//1535h//

Eintragsabschnitt 2 , Seite/Karte in der Quelle: 192

//IX rektorat Marcina Biema z Olkusza//

Eintragsabschnitt 3 , Seite/Karte in der Quelle: 192

//S. 153-154: Nagłówek semestru ozdobnym pismem. Ozdobny inicjał //I//. Wpisy jedną ręką, tą samą, co w semestrze poprzednim, z zachowaniem takiego samego układu liniowanych kolumn (tylko ostatni wpis wciśnięty inną ręką). Początek nowego roku na s. 154 zanaczony datą wpisaną w poprzek kolumn.

Eintragsabschnitt 4 , Seite/Karte in der Quelle: 192

In nono rectoratu prefati magistri Martini de Ilkusch sacre theologie professoris ac prepositi ecclesie Divi Nicolai anno Domini 1535 commutacione hyemali hii intitulati sunt:

Eintragsabschnitt 5 , Seite/Karte in der Quelle: 192

Vespasianus Joannis de Oppol d. Vrat. st 6 gr //[1535h/009]//

Eintragsabschnitt 6 , Seite/Karte in der Quelle: 193

Anno Cristi M D 36

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki