Full view of a note about event related to education stage and academic degree

Source information and iterpretation

Information in source format/languageEvent (interpreted)
First name:Adam
Person:Adam Dembowski, syn Tomasza
Event type:immatrykulacja
Education stage/academic degree:---
Scientific discipline:---
Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Date:the beginning of 1534 year — the end of winter semester 1533-1534
Comment: ---
Surname:Dembowski
Social origin:---
Father's name:Thome
Place of origin:d. Gnezn. (archidiecezja gnieźnieńska)
Event type:immatrykulacja
Education stage/academic degree:---
Scientific discipline:---
Institution:---
Date:the beginning of 1534 year — the end of winter semester 1533-1534
Comment: ---

Full contentes of the source note

Source: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Note fragment 1 , Page/tab number in the source: 183

//1533h//

Note fragment 2 , Page/tab number in the source: 183

//I rektorat Mikołaja z Wieliczki//

Note fragment 3 , Page/tab number in the source: 183

//S. 145-147: Nagłówek semestru ozdobnym pismem humanistycznym, pierwszy wiersz (do //venerabilis//) majuskułą. Wpisy jedną ręką z zachowaniem układu liniowanych kolumn na imię, patronimik, miejsce pochodzenia, diecezję, opłatę. Początek nowego roku na s. 147 zaznaczony datą wpisaną w poprzek kolumn.

Note fragment 4 , Page/tab number in the source: 183

In rectoratu venerabilis ac egregii domini Nicolai de Vieliczka artium et medicinae doctoris, canonici ecclesiae collegiatę Poltouiensis anno Domini M D XXXIII commutacione hyemali hii sunt intitulati:

Note fragment 5 , Page/tab number in the source: 185

Anno Domini M D XXXIIII

Note fragment 6 , Page/tab number in the source: 185

Adam Thome Dembowski d. Gnezn. st gr 4 //[1533h/074]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki