Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Adam
Osoba:Adam z Kurzelowa, syn Marcina
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:pocz. sem. zimowego 1530/1531 — kon. sem. zimowego 1530/1531
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:Martini
Miejsce pochodzenia:Cvrzelow (Kurzelów), d. Gnezn. (archidiecezja gnieźnieńska)
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. zimowego 1530/1531 — kon. sem. zimowego 1530/1531
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 165

//1530h//

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 165

//VI rektorat Marcina Biema z Olkusza//

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 165

//S. 132-134: Nagłówek semestru ozdobnym pismem. ozdobny inicjał //I//. Wpisy jedną ręką, tą samą, co w semestrze poprzednim, zachowującą (acz nie zawsze) podobny układ kolumn (tu z pominięciem dat). W notach o diecezji brak słowa// diocesis// (jest tylko w łamiących układ kolumn wpisach nr 20-21, 42-44 i 61), które uzupełniamy bez osobnego sygnalizowania.

Fragment zapiski 4 , Numer strony/karty w źródle: 165

Sub sexto rectoratus officio venerabilis ac eximii magistri Martini de Ilkusch sacre theologie professoris, ecclesie Sancti Nicolai extra muros Cracouienses prepositi anno Cristi 1530 hiemali commutacione intitulati:

Fragment zapiski 5 , Numer strony/karty w źródle: 167

Adam Martini de Cvrzelow d. Gnezn. 3 gr //[1530h/074]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki