Blick im Eintrag über Bildung/Akademichen Graden

Quellinformation und ihre Interpretation

QuellinformationEreignis im Bereich Bildung/Akademicher Grad (Interpretation)
Vorname:Vittus
Person:Wit Modzielowski (Modzyelowszky), syn Bartłomieja
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datum:1529-04-15
Bemerkungen: ---
Name:Modzyelowszky
Soziale Herkunft:---
Vorname des Vaters:Bartholomei
Herkunftsort:d. Ploc. (diecezja płocka)
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:---
Datum:1529-04-15
Bemerkungen: ---

Inhalt des Eintrags

Quelle: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Eintragsabschnitt 1 , Seite/Karte in der Quelle: 154

//1528h//

Eintragsabschnitt 2 , Seite/Karte in der Quelle: 154

//V rektorat Bernarda z Krakowa (z Biskupiego)//

Eintragsabschnitt 3 , Seite/Karte in der Quelle: 154

//S. 123-124: Nagłówek semestru ozdobnym pismem. Wpisy jedną ręką, tą samą, co w poprzednim semestrze, z zachowaniem takiego samego układu kolumn i ich nagłówków. Początek nowego roku zaznaczony wpisem przez szerokość wszystkich kolumn.

Eintragsabschnitt 4 , Seite/Karte in der Quelle: 154

Sub rectoratu quinto venerabilis ac eggregii viri, magistri Bernardi de Cracouia sacre theologie professoris, decani ecclesie collegiate Sancti Floriani in Cleparz et succonservatoris privilegiorum Studii Litterarii Crac. commutacione hyemali anno Domini 1528 hii, qui sequntur alme Universitati Cracouiensi sunt ascripti hicque intitulati isto, qui sequitur, ordine:

Eintragsabschnitt 5 , Seite/Karte in der Quelle: 155

Vittus Bartholomei Modzyelowszky d. Ploc., 15 Apr., 4 gr //[1528h/014]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki