Blick im Eintrag über Bildung/Akademichen Graden

Quellinformation und ihre Interpretation

QuellinformationEreignis im Bereich Bildung/Akademicher Grad (Interpretation)
Vorname:Albertus
Person:Albert/Wojciech, syn Demetriusza - Niemierzy
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datum:1528-07-30
Bemerkungen: ---
Name:---
Soziale Herkunft:---
Vorname des Vaters:Demetrii alias Nyemyerza
Herkunftsort:d. Gnezn. (archidiecezja gnieźnieńska)
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:---
Datum:1528-07-30
Bemerkungen: ---

Inhalt des Eintrags

Quelle: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Eintragsabschnitt 1 , Seite/Karte in der Quelle: 152

//1528e//

Eintragsabschnitt 2 , Seite/Karte in der Quelle: 152

//IV rektorat Bernarda z Krakowa (z Biskupiego)//

Eintragsabschnitt 3 , Seite/Karte in der Quelle: 152

//S. 121-123: Nagłówek semestru ozdobnym pismem. Wpisy tą samą ręką, co w semestrze poprzednim, w kolumnach opatrzonych na każdej stronie nagłówkami: //nomina propria, patria, diocesis, dies, menses, solucio//; przy notach o datach i diecezjach liczne klamry.

Eintragsabschnitt 4 , Seite/Karte in der Quelle: 152

In rectoratu quarto venerabilis ac eggregii viri, magistri Bernardi de Cracouia sacre theologie professoris, decani ecclesie collegiate Sancti Floriani in Cleparsz et succonservatoris privilegiorum Studii Crac. commutacione estivali anno Domini 1528 hii, qui sequntur, alme Universitati Cracouiensi sunt ascripti et intitulati:

Eintragsabschnitt 5 , Seite/Karte in der Quelle: 153

Albertus Demetrii alias Nyemyerza d. Gnezn., penultima Julii, 4 gr //[1528e/035]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki