Full view of a note about event related to education stage and academic degree

Source information and iterpretation

Information in source format/languageEvent (interpreted)
First name:Alexander
Person:Aleksander z Kraszewa, syn Marcina
Event type:immatrykulacja
Education stage/academic degree:---
Scientific discipline:---
Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Date:the beginning of winter semester 1523-1524 — the end of winter semester 1523-1524
Comment: ---
Surname:---
Social origin:---
Father's name:Martini
Place of origin:Craszchovo (Kraszewo), d. Ploc. (diecezja płocka)
Event type:immatrykulacja
Education stage/academic degree:---
Scientific discipline:---
Institution:---
Date:the beginning of winter semester 1523-1524 — the end of winter semester 1523-1524
Comment: ---

Full contentes of the source note

Source: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Note fragment 1 , Page/tab number in the source: 131

//1523h//

Note fragment 2 , Page/tab number in the source: 131

//III rektorat Marcina Biema z Olkusza//

Note fragment 3 , Page/tab number in the source: 131

//S. 104-105: Nagłówek semestru ozdobną rotundą gotycką. Ozdobny inicjał //I//. Wpisy jedną ręką (inną tylko wciśnięty wpis nr 1 na końcu s. 104), w kolumnach na imię, patronimik, //de//, miejscowość, //diocesis//, nazwę diecezji, //st //, sumę, //gr//.

Note fragment 4 , Page/tab number in the source: 131

In tercio rectoratu venerabilis ac egregii domini Martini de Ilkusch sacre theologie professoris, canonici ecclesie collegiate Sancti Floriani in Cleparz, ad quem canonice fuit ellectus commutacione hiemali anno Domini millesimo quingentesimo vigesimo tercio hii sunt intitulati:

Note fragment 5 , Page/tab number in the source: 132

Alexander Martini de Craszchovo d. Ploc. st 6 gr //[1523h/033]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki