Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Abraam
Osoba:Abraham z Piotrkowa Trybunalskiego, syn Wawrzyńca
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:pocz. sem. zimowego 1523/1524 — kon. sem. zimowego 1523/1524
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:Laurencii
Miejsce pochodzenia:Pyotrkow (Piotrków Trybunalski), d. Gnezn. (archidiecezja gnieźnieńska)
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. zimowego 1523/1524 — kon. sem. zimowego 1523/1524
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 131

//1523h//

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 131

//III rektorat Marcina Biema z Olkusza//

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 131

//S. 104-105: Nagłówek semestru ozdobną rotundą gotycką. Ozdobny inicjał //I//. Wpisy jedną ręką (inną tylko wciśnięty wpis nr 1 na końcu s. 104), w kolumnach na imię, patronimik, //de//, miejscowość, //diocesis//, nazwę diecezji, //st //, sumę, //gr//.

Fragment zapiski 4 , Numer strony/karty w źródle: 131

In tercio rectoratu venerabilis ac egregii domini Martini de Ilkusch sacre theologie professoris, canonici ecclesie collegiate Sancti Floriani in Cleparz, ad quem canonice fuit ellectus commutacione hiemali anno Domini millesimo quingentesimo vigesimo tercio hii sunt intitulati:

Fragment zapiski 5 , Numer strony/karty w źródle: 132

Abraam Laurencii de Pyotrkow d. Gnezn. st 4 gr //[1523h/018]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki