Blick im Eintrag über Bildung/Akademichen Graden

Quellinformation und ihre Interpretation

QuellinformationEreignis im Bereich Bildung/Akademicher Grad (Interpretation)
Vorname:Albertus
Person:Albert/Wojciech Rueczka (?) z Poznania, syn Michała
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datum:Beginn des Wintersemesters 1522/1523 — Ende des Jahres 1522
Bemerkungen: ---
Name:---
Soziale Herkunft:---
Vorname des Vaters:Michaelis
Herkunftsort:Poznania (Poznań), d. eiusdem (Poznania) (diecezja poznańska)
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:---
Datum:Beginn des Wintersemesters 1522/1523 — Ende des Jahres 1522
Bemerkungen: ---

Inhalt des Eintrags

Quelle: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Eintragsabschnitt 1 , Seite/Karte in der Quelle: 126

//1522h//

Eintragsabschnitt 2 , Seite/Karte in der Quelle: 126

//I rektorat Marcina Biema z Olkusza//

Eintragsabschnitt 3 , Seite/Karte in der Quelle: 126

//S. 101-102: Nagłówek semestru ozdobną rotundą gotycką. Ozdobny inicjał //S//. Wpisy jedną ręką, wypracowującą stopniowo układ kolumn na imię, patronimik, //de//, miejscowość, //diocesis//, nazwę diecezji, //st //, sumę,// gr//.

Eintragsabschnitt 4 , Seite/Karte in der Quelle: 126

Sub rectoratu primo venerabilis ac egregii viri, magistri Martini de Ilkusch sacre theologie professoris, canonici ecclesie collegiate Sancti Floriani in Cleparz commutacione hiemali anno Domini millesimo quingentesimo vicesimo secundo hii sunt intitulati:

Eintragsabschnitt 5 , Seite/Karte in der Quelle: 126

Albertus Michaelis de Poznania d. eiusdem st tt //[1522h/005]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki