Full view of a note about event related to education stage and academic degree

Source information and iterpretation

Information in source format/languageEvent (interpreted)
First name:Vincentius
Person:Wincenty ze Strzałkowa, syn Wincentego
Event type:immatrykulacja
Education stage/academic degree:---
Scientific discipline:---
Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Date:the beginning of summer semester 1522 — the end of summer semester 1522
Comment: ---
Surname:---
Social origin:---
Father's name:Vincencii
Place of origin:Strzalkow (Strzałków), d. Gnezn. (archidiecezja gnieźnieńska)
Event type:immatrykulacja
Education stage/academic degree:---
Scientific discipline:---
Institution:---
Date:the beginning of summer semester 1522 — the end of summer semester 1522
Comment: ---

Full contentes of the source note

Source: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Note fragment 1 , Page/tab number in the source: 121

//1522e//

Note fragment 2 , Page/tab number in the source: 121

//VII rektorat Stanisława Biela z Nowego Miasta//

Note fragment 3 , Page/tab number in the source: 121

//S. 97-100: Nagłówek semestru takim samym duktem, jak całość wpisów. Wszystkie wpisy jedną ręką, tą samą, co w semestrze poprzednim, z zachowaniem podobnego układu kolumn (tu z osobnymi kolumnami na nazwę diecezji i opłaty), utrzymywanego jednak dość chwiejnie.

Note fragment 4 , Page/tab number in the source: 122

Sub rectoratu septimo magistri Stanislai Byel de Nova Civitate sacre theologie professoris, canonici eclesie kathedralis Crac. anno Domini millesimo quingentesimo vicesimo secundo comutacione estivali hii sunt intitulati seu Universitati incorporati:

Note fragment 5 , Page/tab number in the source: 126

Vincentius Vincencii de Strzalkow d. Gnezn. st 6 gr //[1522e/179]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki