Blick im Eintrag über Bildung/Akademichen Graden

Quellinformation und ihre Interpretation

QuellinformationEreignis im Bereich Bildung/Akademicher Grad (Interpretation)
Vorname:Adam
Person:Adam z Opatowca, syn Jana
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datum:Beginn des Sommersemesters 1522 — Ende des Sommersemesters 1522
Bemerkungen: ---
Name:---
Soziale Herkunft:---
Vorname des Vaters:Johannis
Herkunftsort:Opatowyecz (Opatowiec), d. Crac. (diecezja krakowska)
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:---
Datum:Beginn des Sommersemesters 1522 — Ende des Sommersemesters 1522
Bemerkungen: ---

Inhalt des Eintrags

Quelle: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Eintragsabschnitt 1 , Seite/Karte in der Quelle: 121

//1522e//

Eintragsabschnitt 2 , Seite/Karte in der Quelle: 121

//VII rektorat Stanisława Biela z Nowego Miasta//

Eintragsabschnitt 3 , Seite/Karte in der Quelle: 121

//S. 97-100: Nagłówek semestru takim samym duktem, jak całość wpisów. Wszystkie wpisy jedną ręką, tą samą, co w semestrze poprzednim, z zachowaniem podobnego układu kolumn (tu z osobnymi kolumnami na nazwę diecezji i opłaty), utrzymywanego jednak dość chwiejnie.

Eintragsabschnitt 4 , Seite/Karte in der Quelle: 122

Sub rectoratu septimo magistri Stanislai Byel de Nova Civitate sacre theologie professoris, canonici eclesie kathedralis Crac. anno Domini millesimo quingentesimo vicesimo secundo comutacione estivali hii sunt intitulati seu Universitati incorporati:

Eintragsabschnitt 5 , Seite/Karte in der Quelle: 125

Adam Johannis de Opatowyecz d. Crac. 4 gr //[1522e/123]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki