Blick im Eintrag über Bildung/Akademichen Graden

Quellinformation und ihre Interpretation

QuellinformationEreignis im Bereich Bildung/Akademicher Grad (Interpretation)
Vorname:Albertus
Person:Albert/Wojciech z Dąbrowy Pleckiej, syn Jana
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datum:1521-07-23
Bemerkungen: ---
Name:---
Soziale Herkunft:---
Vorname des Vaters:Joannis
Herkunftsort:Pleczla Dambrowa (Plecka Dąbrowa), d. Gnezn. (archidiecezja gnieźnieńska)
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:---
Datum:1521-07-23
Bemerkungen: ---

Inhalt des Eintrags

Quelle: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Eintragsabschnitt 1 , Seite/Karte in der Quelle: 113

//1521e//

Eintragsabschnitt 2 , Seite/Karte in der Quelle: 113

//VI rektorat Jana Sakrana z Oświęcimia//

Eintragsabschnitt 3 , Seite/Karte in der Quelle: 113

//S. 91-94: Nagłówek semestru ozdobną rotundą gotycką. Ozdobny inicjał //S//. Wpisy wieloma rękami, trudnymi do dokładnego rozróżnienia. Pisarze ci nie starają się w zasadzie pisać w układzie kolumnowym. Próbuje go stosować tylko jeden pisarz na s. 92, stosując przy tym liczne i skomplikowane klamry.

Eintragsabschnitt 4 , Seite/Karte in der Quelle: 113

Sub rectoratu sexto venerabilis ac egregii domini Johannis de Ossviączym* sacre theologie professoris, canonici ecclesie cathedralis Crac., ad quem canonice electus fuit XXIIII Aprilis commutacione estivali anno Domini millesimo quingentesimo vigesimo primo hii sunt intitulati:

Eintragsabschnitt 5 , Seite/Karte in der Quelle: 116

Albertus Joannis filius de Pleczka Dambrowa d. Gnezn., 23 Julii, st 1 gr //[1521e/072]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki