Blick im Eintrag über Bildung/Akademichen Graden

Quellinformation und ihre Interpretation

QuellinformationEreignis im Bereich Bildung/Akademicher Grad (Interpretation)
Vorname:Albertus
Person:Albert/Wojciech z Gołkowa, syn Marcina
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datum:1519-01-08
Bemerkungen: ---
Name:---
Soziale Herkunft:---
Vorname des Vaters:Martini
Herkunftsort:Goltow (Gołków (maz; dawniej Gołkowo)), d. Posn. (diecezja poznańska)
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:---
Datum:1519-01-08
Bemerkungen: ---

Inhalt des Eintrags

Quelle: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Eintragsabschnitt 1 , Seite/Karte in der Quelle: 95

//1518h//

Eintragsabschnitt 2 , Seite/Karte in der Quelle: 95

//VII rektorat Macieja z Miechowa//

Eintragsabschnitt 3 , Seite/Karte in der Quelle: 95

//S. 77-79: Nagłówek semestru ozdobnym pismem. Ozdobny inicjał //I//. Wpisy jedną ręką – samego rektora Macieja z Miechowa (analogicznie jak w semestrze poprzednim), z zachowaniem podobnego układu kolumn (tu osobne kolumny na imię i patronimik).

Eintragsabschnitt 4 , Seite/Karte in der Quelle: 95

In septimo rectoratu venerabilis et egregii* domini Mathie de Myechow arcium et medicine doctoris, canonici eclesie* catedralis Crac., ad quem fuit reellectus* XVI Octobris commutacione hiemali anno Domini Mo quingentesimo decimo octavo hi sunt intitulati:

Eintragsabschnitt 5 , Seite/Karte in der Quelle: 97

Albertus Martini de Goltow!//{{183}}// d. Posn., 8 Jan., 1 gr st //[1518h/076]//

Bemerkungen zum Eintragsabschnitt:
//{{183}} Tak R, zapewne zamiast: //Golcow// (Gołków, maz).//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki