Full view of a note about event related to education stage and academic degree

Source information and iterpretation

Information in source format/languageEvent (interpreted)
First name:Albertus
Person:Albert/Wojciech z Kłodzka, syn Gawła
Event type:immatrykulacja
Education stage/academic degree:---
Scientific discipline:---
Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Date:the beginning of winter semester 1515-1516 — the end of winter semester 1515-1516
Comment: ---
Surname:---
Social origin:---
Father's name:Galli
Place of origin:Glocz (Kłodzko), d. Prag. (archidiecezja praska)
Event type:immatrykulacja
Education stage/academic degree:---
Scientific discipline:---
Institution:---
Date:the beginning of winter semester 1515-1516 — the end of winter semester 1515-1516
Comment: ---

Full contentes of the source note

Source: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Note fragment 1 , Page/tab number in the source: 66

//1515h//

Note fragment 2 , Page/tab number in the source: 66

//I rektorat Jakuba z Arciszewa//

Note fragment 3 , Page/tab number in the source: 66

//S. 55-57: Nagłówek semestru ozdobnym pismem. Wpisy zasadniczo dwiema rękami: pierwsza do nr 37, druga nr 38-75 (ten pisarz konsekwentnie pisze: //dyocesis//), potem znów pierwsza (innymi rękami jednak wpisy nr 13-15, 31-33, 78-80, 82, 90-91, oraz wciśnięty później nr 92). Żaden z pisarzy nie stosuje układu w kolumnach.

Note fragment 4 , Page/tab number in the source: 66

Sub rectoratu venerabilis viri et domini, magistri Jacobi de Erczyeschow decretorum doctoris, canonici ecclesie cathedralis Crac. commutacione hyemali anno Domini millesimo quingentesimo quindecimo hii sunt intitulati feliciter*:

Note fragment 5 , Page/tab number in the source: 68

Albertus Galli de Glocz d. Prag. st gr 4 //[1515h/085]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki