Full view of a note about event related to education stage and academic degree

Source information and iterpretation

Information in source format/languageEvent (interpreted)
First name:Adam
Person:Adam z Oszmiany, syn Stanisława
Event type:immatrykulacja
Education stage/academic degree:---
Scientific discipline:---
Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Date:Oct 29, 1511
Comment: ---
Surname:---
Social origin:---
Father's name:Stanislai
Place of origin:Oszniana (Oszmiana), d. Viln. (diecezja wileńska)
Event type:immatrykulacja
Education stage/academic degree:---
Scientific discipline:---
Institution:---
Date:Oct 29, 1511
Comment: ---

Full contentes of the source note

Source: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Note fragment 1 , Page/tab number in the source: 31

//1511h//

Note fragment 2 , Page/tab number in the source: 31

//IV rektorat Macieja z Miechowa//

Note fragment 3 , Page/tab number in the source: 31

//S. 28-30: Nagłówek semestru ozdobnym pismem łączącym cechy gotyckie i humanistyczne. Wpisy jedną ręką – samego rektora Macieja z Miechowa; przeważnie z zachowaniem układu kolumn na imię z patronimikiem, //de//, miejscowość z diecezją (od tego semestru już dość konsekwentnie podawaną przy każdym wpisie), datę (tu liczne klamry spinające po kilka zapisów) i opłatę.

Note fragment 4 , Page/tab number in the source: 31

Sub rectoratu quarto venerabilis ac eggregii domini Mathie de Miechow arcium et medicine doctoris, canonici eclesie* cathedralis Crac. commutacione hyemali anno Domini millesimo quingentesimo undecimo hii sunt intitulati:

Note fragment 5 , Page/tab number in the source: 32

Adam Stanislai de Oszniana!//{{52}}//* Viln. d., 29 Oct., 2 gr st //[1511h/008]//

Comment to note fragment:
//{{52}} Tak R., zamiast: //Oszmana.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki