Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Adam
Osoba:Adam z Oszmiany, syn Stanisława
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:29.10.1511
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:Stanislai
Miejsce pochodzenia:Oszniana (Oszmiana), d. Viln. (diecezja wileńska)
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:29.10.1511
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 31

//1511h//

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 31

//IV rektorat Macieja z Miechowa//

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 31

//S. 28-30: Nagłówek semestru ozdobnym pismem łączącym cechy gotyckie i humanistyczne. Wpisy jedną ręką – samego rektora Macieja z Miechowa; przeważnie z zachowaniem układu kolumn na imię z patronimikiem, //de//, miejscowość z diecezją (od tego semestru już dość konsekwentnie podawaną przy każdym wpisie), datę (tu liczne klamry spinające po kilka zapisów) i opłatę.

Fragment zapiski 4 , Numer strony/karty w źródle: 31

Sub rectoratu quarto venerabilis ac eggregii domini Mathie de Miechow arcium et medicine doctoris, canonici eclesie* cathedralis Crac. commutacione hyemali anno Domini millesimo quingentesimo undecimo hii sunt intitulati:

Fragment zapiski 5 , Numer strony/karty w źródle: 32

Adam Stanislai de Oszniana!//{{52}}//* Viln. d., 29 Oct., 2 gr st //[1511h/008]//

Komentarz do fragmentu zapiski:
//{{52}} Tak R., zamiast: //Oszmana.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki