Blick im Eintrag über Bildung/Akademichen Graden

Quellinformation und ihre Interpretation

QuellinformationEreignis im Bereich Bildung/Akademicher Grad (Interpretation)
Vorname:Laurencius
Person:Wawrzyniec ze Svatého Kříže (de Sancta Cruce), syn Wita
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datum:1511-10-21
Bemerkungen: ---
Name:---
Soziale Herkunft:---
Vorname des Vaters:Viti
Herkunftsort:Sancta Crux (Svatý Kříž (Sancta Crux)), d. Prag. (archidiecezja praska)
Ereignistyp:immatrykulacja
Bildungsstufe/Akademischer Grad:---
Wissenschaftliche Disziplin/Fachwissenschaft:---
Ort/Institution:---
Datum:1511-10-21
Bemerkungen: ---

Inhalt des Eintrags

Quelle: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Eintragsabschnitt 1 , Seite/Karte in der Quelle: 31

//1511h//

Eintragsabschnitt 2 , Seite/Karte in der Quelle: 31

//IV rektorat Macieja z Miechowa//

Eintragsabschnitt 3 , Seite/Karte in der Quelle: 31

//S. 28-30: Nagłówek semestru ozdobnym pismem łączącym cechy gotyckie i humanistyczne. Wpisy jedną ręką – samego rektora Macieja z Miechowa; przeważnie z zachowaniem układu kolumn na imię z patronimikiem, //de//, miejscowość z diecezją (od tego semestru już dość konsekwentnie podawaną przy każdym wpisie), datę (tu liczne klamry spinające po kilka zapisów) i opłatę.

Eintragsabschnitt 4 , Seite/Karte in der Quelle: 31

Sub rectoratu quarto venerabilis ac eggregii domini Mathie de Miechow arcium et medicine doctoris, canonici eclesie* cathedralis Crac. commutacione hyemali anno Domini millesimo quingentesimo undecimo hii sunt intitulati:

Eintragsabschnitt 5 , Seite/Karte in der Quelle: 31

Laurencius Viti de Sancta Cruce Prag. d., 21 Oct., 2 gr st //[1511h/002]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki