Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Adam
Osoba:Adam z Krosna, syn Mikołaja
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:pocz. sem. letniego 1509 — kon. sem. letniego 1509
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:Nicolai
Miejsce pochodzenia:Crosna (Krosno)
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. letniego 1509 — kon. sem. letniego 1509
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 5

//1509e//

Komentarz do fragmentu zapiski:
//{{1}} S. 4 - wakat R.//

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 5

//I rektorat Stanisława Biela z Nowego Miasta//

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 5

//S. 5-10{{1}}: Nagłówek semestru ozdobną teksturą gotycką. Inicjał //S// na niebiesko z niebiesko-czerwonymi wiciami. Wpisy jedną ręką, starającą się utrzymać układ osobnych kolumn na imię, patronimik, miejsce pochodzenia i opłatę.

Fragment zapiski 4 , Numer strony/karty w źródle: 5

Sub rectoratu primo venerabilis viri, magistri Stanislai Byel de Nova Civitate sacre theologie professoris, custodis ecclesie collegiate Sancti Floriani in Cleparz comutacione estivali anno salutifere incarnacionis millesimo quingentesimo nono hii sunt intitulati//{{2}}//:

Komentarz do fragmentu zapiski:
//{{2}} Na prawym marginesie ręką współczesną //1509// R.//

Fragment zapiski 5 , Numer strony/karty w źródle: 8

Adam Nicolai de Crosna st 4 gr //[1509e/111]//

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki