Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Albertus
Osoba:Albert/Wojciech z Bytomia, syn Mikołaja
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:24.04.1503 — kon. sem. letniego 1503
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:Nicolai
Miejsce pochodzenia:Bytom (Bytom)
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:24.04.1503 — kon. sem. letniego 1503
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Metryka Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1400-1508. Biblioteka Jagiellońska rkp. 258, t. 1: tekst, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Kraków 2004.

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 595

//1503e//

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 595

//II rektorat Marcina z Krakowa//

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 595

//S.

Fragment zapiski 4 , Numer strony/karty w źródle: 595

In rectoratu ^secundo^ eiusdem venerabilis et egregii magistri Martini de Cracovia sacre theologie profesoris*, decani Sancti Floriani ecclesiae collegiate in Cleparz, post comutacionem hyemalem |-est-| reelecti//{{2084}}// canonice feria secunda in crastino sancti Adalberti [//24 IV//] anno Domini 1503, hii sunt intitulati:

Komentarz do fragmentu zapiski:
//Oznaczeniem //|-xxx-|// wydawcy MUK wyróżnili fragmenty tekstu wydrapane w rękopisie (przyp. CAC).// //{{2084}} Poprawione z //reelectus// R.//

Fragment zapiski 5 , Numer strony/karty w źródle: 598

Albertus Nicolai de Bytom* st 4 gr //[1503e/110]//

Komentarz do fragmentu zapiski:
//Gwiazdką * wydawcy MUK oznaczyli drobną różnicą w stosunku do poprzedniego wydania metryki (AS, t. 1-2) (przyp. CAC)//.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki