Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Vincencius
Osoba:Wincenty z Kwilcza, syn Tomasza
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:17.10.1440 — 20.04.1441
Komentarz: ---
Nazwisko:---
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:Thome
Miejsce pochodzenia:Quilecz (Kwilcz)
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:17.10.1440 — 20.04.1441
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Metryka Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1400-1508. Biblioteka Jagiellońska rkp. 258, t. 1: tekst, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Kraków 2004.

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 186

//1440h//

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 186

//II rektorat Jakuba Parkoszowica z Żórawic//

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 186

//S.

Fragment zapiski 4 , Numer strony/karty w źródle: 186

Sub rectoratu ^secundo^ magistri Jacobi Parkossii de Szorawice decretorum doctoris, rectoris ecclesie parrochialis Sancti Stanislai

Fragment zapiski 5 , Numer strony/karty w źródle: 187

in Rupella Kasimirie, anno Domini millesimo quadricentesimo quadragesimo in crastino sancti Galli XVII die mensis Octobris electi et confirmati, infrascripti studentes sunt intitulati:

Fragment zapiski 6 , Numer strony/karty w źródle: 187

Vincencius Thome de Quilecz dt 4 gr, tt //[40h/151]//

Fragment zapiski 7 , Numer strony/karty w źródle: 188

dnt tt Veneris vicesima prima Aprilis anni quadragesimi primi//{{420}}// <cantores reverendissimi patris, domini Sbignei Cracouiensis episcopi>

Komentarz do fragmentu zapiski:
//{{420}} Nota o opłacie wniesiona ręką rektora Jakuba Parkoszowica (MK).

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki