Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Ladislaus
Osoba:Władysław Remyg z Remedio (może Remete), syn Jana
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska)
Datacja:pocz. sem. letniego 1424 — kon. sem. letniego 1424
Komentarz: ---
Nazwisko:Remyg
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:Johannis
Miejsce pochodzenia:Remedio (Remedio)
Typ zdarzenia:immatrykulacja
Etap edukacji/stopień naukowy:---
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. letniego 1424 — kon. sem. letniego 1424
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Metryka Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1400-1508. Biblioteka Jagiellońska rkp. 258, t. 1: tekst, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Kraków 2004.

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 119

//1424e//

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 119

//I rektorat Jana z Radochoniec//

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 119

//S.

Fragment zapiski 4 , Numer strony/karty w źródle: 120

niezapisana.//

Fragment zapiski 5 , Numer strony/karty w źródle: 120

Anno Domini millesimo quadrincentesimo vicesimo quarto, sub rectoratu magistri Johannis de Radochoncze//{{239}}// canonici ecclesie sancti Floriani, infrascripti sunt intitulati:

Komentarz do fragmentu zapiski:
//{{239}} Góra karty skośnie obcięta; brak górnych części słów w: //magistri Johannis de Radochoncze//, przy czym ostatnie słowo właściwie nieczytelne R. Oddajemy je wg Albumu.//

Fragment zapiski 6 , Numer strony/karty w źródle: 121

Ladislaus* Johannis de Remedio alias Remyg dt 2 gr //[24e/043]//

Komentarz do fragmentu zapiski:
//Gwiazdką * wydawcy MUK oznaczyli drobną różnicą w stosunku do poprzedniego wydania metryki (AS, t. 1-2) (przyp. CAC)//.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki