Albert/Wojciech z Strubnicy, syn Grzegorza

First name:Albert Albertus (3×)
Surname:
Father's name:Grzegorz Gregorii (2×), Gregory (1×)
Place of origin:Strubnica, diecezja wileńska Sthrubnycza (3×), diocesis Wilnensis (1×), d. Wiln. (1×), dioc. Wylnensis (1×)
Place and date of birth:
Place and date of death:
Known events from period:Aug 10, 1527 — Oct 3, 1527
Social origin:

Education and academic degrees

Event type Education stage/academic degree Scientific discipline Institution Date Source personal data Comment
3 immatrykulacja Uniwersytet Krakowski (Akademia Krakowska) Aug 10, 1527 — Oct 3, 1527
BJ, rkps 259 immatrykulacja Aug 10, 1527 — Oct 3, 1527 Social origin: —, First name: Albertus, Surname: —, Father's name: Gregorii, Place of origin: Sthrubnycza, diocesis Wilnensis
AS, t. 2 immatrykulacja Aug 10, 1527 — Oct 3, 1527 Social origin: —, First name: Albertus, Surname: —, Father's name: Gregory, Place of origin: Sthrubnycza, dioc. Wylnensis
MUK II (1509-1551) immatrykulacja Aug 10, 1527 — Oct 3, 1527 Social origin: —, First name: Albertus, Surname: —, Father's name: Gregorii, Place of origin: Sthrubnycza, d. Wiln.

Functions/offices/roles

No events

Works and books

No events

List of sources

MUK II (1509-1551)Metryka czyli album Uniwersytetu Krakowskiego z lat 1509-1551. Biblioteka Jagiellońska rkp. 259, wyd. A. Gąsiorowski, T. Jurek, I. Skierska; przy współpr. R. Grzesika, Warszawa 2010.
BJ, rkps 259Metrica seu Album Studiosorum Universitatis Cracoviensis. P. 2, inde ab anno 1509 usque ad annum 1551Kraków, Biblioteka Jagiellońska, rkps 259
AS, t. 2Album studiosorum Universitatis Cracoviensis, t. 2: ab anno 1490 ad annum 1551, editionem curavit A. Chmiel, Cracoviae 1892.

Recommended citation format

Albert/Wojciech z Strubnicy, syn Grzegorza (Id: 836897), in: Corpus Academicum Cracoviense (CAC), URL: http://cac.historia.uj.edu.pl/osoba/836897_Albert_Wojciech_z_Strubnicy_syn_Grzegorza (Dostęp: 28.11.2024).

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki