Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Adalbertus
Osoba:Wojciech Skurczyński
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:konsyliarz
Miejsce/instytucja:szkoła parafialna przy kościele NMP w Krakowie (mariacka)
Datacja:11.04.1766
Komentarz: ---
Nazwisko:Skorczynski
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:---
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:consiliarius
Miejsce/instytucja:schola BVM, (szkoła parafialna przy kościele NMP w Krakowie (mariacka))
Datacja:11.04.1766
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Acta rectoralia Universitatis Cracoviensis ab a. 1752 ad a. 1781

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 703

[12 I 1766]
Die Dominica 12 Ianuarii anno 1766.
Cl. Bularni plenipotentes constituit.
-- Cl.M. Laurentius Bularni philosophiae doctor, collega minor, abscessurus ad coloniam academicam Albae Ducalis ad fines Lithuaniae sitam -- in suos veros, legittimos et indubitatos plenipotentes Ill.ClCl.Adm RR.MM. Thomam Płocki maiorem, Joannem Ambroziewicz, Josephum Szabel et Andream Badurski minores collegas, philosophiae doctores et professores elegit ac constituit --

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 714

[11 IV 1766]
Veneris 11ma Aprilis.
Fiscalis contra E. seniorem et scholares BVM.
-- Fiscalis in termino ex actis die Lunae 17 Martii et conservatione inhaerendo suae instantiae contra E.M. Constantinum Raczkowski, scholae BVM substitutum seniorem, et II. Stanislaum Bystrzycki mendicantium patrem, Petrum Janikowski, Adalbertum Skorczynski, dictae scholae consiliarios factae inhaerendo depositionibus testorum iuratorum in causa inter se fiscalem et dictos citatos iam alias productis E. seniorem ad probandam suam incumbentiam ad quam se in antiori termino traxit, stringi alias, ut supra, petiit. --

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki