Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Albertus [Albert/Wojciech]
Osoba:Wojciech Wędrogowski (Vędrogovius), syn Michała
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego}
Datacja:pocz. sem. zimowego 1562/1563 — kon. sem. zimowego 1562/1563
Komentarz: Priorum,
Nazwisko:Wendrogow
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:---
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział artium, (wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego})
Datacja:pocz. sem. zimowego 1562/1563 — kon. sem. zimowego 1562/1563
Komentarz: Priorum, secunda die incepit, legit ad finem commut.;

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 349

Anno dni 1562 {{4}} commutatione hiemali in decanatu primo Andreae Troperi {{5}} hae Lectiones sunt lectae:

Komentarz do fragmentu zapiski:
4 I. e. commutationis hiemalis a. 1562/3; in Cod. »anno dni 1563«.
5 de Cracovia.

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 350

Socratis: 13. —; 14. Iosephus Vrzedow Philosophiam Alberti Magni, secunda die incepit, legit ad finem commutationis; 15. Ioannes Kurzelouiensis prima die incepit Resolutorias {{1}} tabulas, legit ad finem commut.; 16. Albertus Wendrogow {{1}} Priorum, secunda die incepit, legit ad finem commut.; 19. Stanislaus Sokolow {{1}} Linacrum, secunda die continuabat, legit ad finem commut.; 20. Martinus Klodawita Officia Ciceronis, secunda die incepit, legit ad finem commut.; 21. —; 22. —.

Komentarz do fragmentu zapiski:
1 Sic!

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki