Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Adalbertus
Osoba:Wojciech Stanisław Jabłoński
Typ zdarzenia:wybór/mianowanie
Funkcja/urząd/rola:---
Miejsce/instytucja:wykład meteorologii {Wydział Filozoficzny}
Datacja:pocz. sem. letniego 1774 — kon. sem. letniego 1774
Komentarz: ---
Nazwisko:Jabłonski
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:---
Typ zdarzenia:wybór/mianowanie
Funkcja/urząd/rola:---
Miejsce/instytucja:meteorologia, (wykład meteorologii {Wydział Filozoficzny})
Datacja:pocz. sem. letniego 1774 — kon. sem. letniego 1774
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber conclusionum facultatis philosophicae Universitatis Cracoviensis 1760-80

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 158

Convocatio 4ta anno Domini 1774, die 12 mensis Martii duae fuerunt extraditae convocationes stylo et forma solitis -- Cui convocationi dato loco lectiones biennales acceptae sunt sequentes anno Domini 1775 aestivo semestri inchoandae: m. Adamus Jagielski - 2dam classem mathematum, m. Andreas Znaczekski - 3tiam classem mathematum, m. Nepomucenus Gaworski - 1mam classem mathematum, m. Josephus Meyzel - 4tam classem mathematum accepere. Anno autem praesenti 1774 legendas easdemque incipiendas accepterunt: m. Sigismundus Włynski - ethicam, m. Sebastianus Czaputowicz - pneumatologiam, m. Antonius de Camelin - microcosmologiam, m. Xaverius Ryszkowski - 4tam classem scientiarum mathematicarum, m. Andreas Trzcinski - arithmeticam vulgarem in integris et fractis, m. Aegidius Trefler - geographiam, m. Sebastianus Czochron - elementa Euclidis, m. Adalbertus Jabłonski - meteorologiam, m. Stanislaus

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 159

Kruszynski - 1mam classem scientiarum mathematicarum, m. Nicolaus Studzinski - historiam Regni.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki