Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Albertus [Albert/Wojciech]
Osoba:Albert/Wojciech Dąbrowski z Dąbrowy Wielkiej i z Sieradza, syn Jana, licencjat teologii, kolegiat Kolegium Większego, zm. 1563
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego}
Datacja:pocz. sem. letniego 1537 — kon. sem. letniego 1537
Komentarz: Exercicium Noue logicę
Nazwisko:Dambrowskj
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:---
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:wykładowca
Miejsce/instytucja:wydział artium, (wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego})
Datacja:pocz. sem. letniego 1537 — kon. sem. letniego 1537
Komentarz: Exercicium Noue logicę

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 229

Theologorum: hora 9. mgr. Martinus Czijeskouita Lecturam Polliticorum, tercia die incepit, iii; 10. mgr. Simon de Cracouia L. Veteris artis, tercia die incepit, aliquot lectionibus factis desijt; 11. mgr. Mathias Magnus {{1}} L. Paruorum naturalium, prima die incepit; 12. mgr. Albertus Dambrovskj Exercicium Noue logicę, secunda die, ii; 15. mgr. Michael de Glovno Imam Comediam Terencij, tercia die innouacionis; 16. mgr. Felix Bendorski Grammaticam Perotj, secunda die, ii; 17. mgr. Cristoferus Zaborovskj L. De generacione, factis aliquot lectionibus desijt; 18. mgr. Nicolus Herbest Epistolas Ciceronis breuiores, secunda die; 19. medicus {{2}} Obornikj; 20. medicus Noskowskj Ioannes.

Komentarz do fragmentu zapiski:
1 Cantrifusoris de Cracovia.
2 Wedelicki de.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki