Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Adalbertus
Osoba:Albert/Wojciech Antoni Grzymała
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:profesor
Miejsce/instytucja:wydział teologii {Uniwersytetu Krakowskiego}
Datacja:3.02.1745
Komentarz: ---
Nazwisko:Grzymała
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:---
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:professor
Miejsce/instytucja:sacra theologia, (wydział teologii {Uniwersytetu Krakowskiego})
Datacja:3.02.1745
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Acta rectoralia Universitatis Cracoviensis ab a. 1744 ad a. 1752

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 6

Anno Domini 1745to die Veneris XVIII Ianuarii.
G. Brzechffa contra V. Pininski.
-- Comparens personaliter G. Stanislaus Brzechffa accusata contumacia V. Valentini Pininski minorum ordinum clerici, lectionum publicarum in Universitate Cracoviensi auditoris, Contubernii Iurisperitorum alumni, inquantum non comparentis, proposuit contra eum, quia ipse summam viginti septem aureorum Hungaricalium per M. olim Joannem Brzechffa capitaneum Krzeczoviensem sui actoris patruum, Perill. et R. Andreae Pininski ecclesiarum cathedralis Vladislaviensis canonico, collegiatae Crasoviensis praeposito et sui citati patruo mutuo data, nec per eundem Perill. et R. Pininski praefato lim M. capitaneo Krzeczoviensi stante vita ipsius exsolutae -- [oblata pisma w j. pol.]

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 20

Die Mercurii III Februarii.
H. Giemzieka contra Zrzęczycki. --

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 21

Praesentibus Perill.ClCl. et Adm RR.DD.MM. Stanislao Filipowicz sacrae theologiae praesentato et Adalberto Grzymała sacrae theologiae professore, collegis maioribus, et me suprascripto actorum suorum notario.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki