Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Adalbertus
Osoba:Albert/Wojciech Antoni Grzymała
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:dziekan (prałat)
Miejsce/instytucja:kolegiata św. Anny w Krakowie (od 1535 r, dla wcześniejszego okresu zob. kościół św. Anny w Krakowie)
Datacja:16.03.1744
Komentarz: ---
Nazwisko:Grzymała
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:---
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:decanus
Miejsce/instytucja:ecclesia collegiata s. Annae, (kolegiata św. Anny w Krakowie (od 1535 r, dla wcześniejszego okresu zob. kościół św. Anny w Krakowie))
Datacja:16.03.1744
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Acta rectoralia Universitatis Cracoviensis ab a. 1721 ad a. 1744

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 1139

Annus Domini 1744

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 1149

[16 III 1744]
Lunae XVI Martii.
Instigator inducit in testes collegas minores.

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 1150

-- Instigator officii in termino hodierno ex citatione literali debite, ut apparebat, executa provenienti testes, videlicet ClCl. et EE. magistros Andream Kolendowicz, seniorem professorem, Josephum Cyankiewicz praepositum domus, Paulum Polaczek, Joannem Przypkowski, Michaelem Czyrnicki, Adalbertum Biegaczewicz, Josephum Declos, Antonium Michalski philosophiae doctores et professores, collegas minores in causa inter se actorem ex una et Cl. M. Franciscum Kielarowicz philosophiae doctorem et professorem, collegam minorem -- M.D. rector supramemoratus testes ut supra inductos in contumaciam citati admisit eosdem in offcio suo in praesentia Ill.Cl. et Adm R.M. Adalberti Grzymała sacrae theologiae professoris, collegae maioris, ecclesiae collegiatae s. Annae decani examinare mandavit.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki