Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym pełnionych funkcji/urzędów/ról

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie urzędowe (zinterpretowane)
Imię:Adalbertus
Osoba:Albert/Wojciech Antoni Grzymała
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:profesor królewski
Miejsce/instytucja:wydział filozofii/sztuk wyzwolonych {Uniwersytetu Krakowskiego}
Datacja:24.11.1732
Komentarz: ---
Nazwisko:Grzymała
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:---
Typ zdarzenia:trwanie funkcji
Funkcja/urząd/rola:professor regius
Miejsce/instytucja:---
Datacja:24.11.1732
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Acta rectoralia Universitatis Cracoviensis ab a. 1721 ad a. 1744

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 388

Anno eodem 1732, die 19 Novembris

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 405

Anno eodem, die vero 24 9bris
-- Ill.Cl. et Adm R.M. Albertus Goszkowski philosophiae doctor eiusdemque Facultatis decanus --

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 410

Eodem die inter G. Skowronski et studiosos scholae BMV.
-- Generosi Antonius Grabianski <actor> Alexander Marecki plenipotentes G. Skowronski et G. Zawadzka deposuerunt grandem querelam in et contra ingenuos Antonium Rudawski, Petrum Bychowski, Michaelem Ochocki, Joannem Swierczowski, Blasium Zdunkiewicz ex schola BMV in circulo Cracoviensi --

Fragment zapiski 4 , Numer strony/karty w źródle: 410a

M.D. rector -- testes sequentes nominat: 1mum Adm R. […] Zielenski diaconum, 2dum […] Abramski, 3tum Antonium Smułkowski scholae rhetoricis studiosum -- Praesentibus iisdem, quibus supra, nempe Ill. et Adm RR. magistris Gregorio Filipowski sacrae theologiae professore, Joanne Miskiewicz philosophiae doctore et professore, collegis maioribus, et me M. Adalberto Grzymała philosophiae doctore, regio professore, collega maiore.

Komentarz do fragmentu zapiski:
s. 410 powtórnie numerowana

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki