Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Adalbertus
Osoba:Wojciech Stanisław Jabłoński
Typ zdarzenia:posiadanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:magister
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:31.07.1775 — 31.08.1775
Komentarz: ---
Nazwisko:Jabłonski
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:---
Typ zdarzenia:posiadanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:M.
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:31.07.1775 — 31.08.1775
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber conclusionum facultatis philosophicae Universitatis Cracoviensis 1760-80

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 176

Convocatio 4ta anno Domini 1775 feria 4ta post Pentecosten data fuit convocatio forma et stylo solitis -- Itaque factis rationibus per perillustrem d. m. Andream Sleczkowski praecedentem decanum datus est locus convocationi et unusquisque tulit partem fisci sese concenrentem. 2dum: ego m. Andreas Aloysius Znaczekski admissus sum ad participationem fisci absque solemni petitione uti et tanquam facultatis decanus --

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 176

Convocatio 6ta anno, ut supra, die 31 [!] extradita fuit convocatio stylo et forma solitis, die sequente celebranda, 1mo ad recipiendum iuramentum a m. Carolo Weys, philosophae doctore,

Komentarz do fragmentu zapiski:
Ponieważ w datacji brakuje nazwy miesiąca, możliwymi dniami są 31 lipca lub 31 sierpnia.

Fragment zapiski 3 , Numer strony/karty w źródle: 177

Absentes fuerunt: m. Romualdus Laskiewicz, m. Joannes Ambrozewicz, m. Antonius Komorowski, m. Ignatius Pawluskiewicz, m. Sigismundus Włynski, m. Andreas Czucki, m. Sebastianus Czaputowicz, m. Adalbertus Kłossowski, m. Stanislaus Kruszynski, m. Nicolaus Studzinski, m. Sebastianus Czochron, m. Adalbertus Jabłonski infirmus.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki