Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Albertus [Albert/Wojciech]
Osoba:Albert/Wojciech Dąbrowski z Dąbrowy Wielkiej i z Sieradza, syn Jana, licencjat teologii, kolegiat Kolegium Większego, zm. 1563
Typ zdarzenia:posiadanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:magister
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. zimowego 1548/1549 — 8.03.1549
Komentarz: ---
Nazwisko:Dąbrowski
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:---
Typ zdarzenia:posiadanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:mgr
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. zimowego 1548/1549 — 8.03.1549
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 281

Ordo Lectionum commutacionis hiemalis anno dni 1548 in decanatu secundo mgri Fęlicis Bądorski:

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 282

Ptholomej: 13. dr. Stanislaus Budzinski Lecturam Ethicorum, secunda die incepit; 14. mgr. Ioannes Trcziana L. Topicorum, prima die incepit; 15. mgr. Hilarius {{5}} Theoricas planetarum, tercia die incepit, iiii, terminauit feria sexta post Sexagesimam {{6}}, dixit, se ita terminasse ..... {{7}} ad me hora extraordinaria feria sexta dicta; 16. —;
18. —; 19. —; 20. mgr. Michael Voinycz Introductorium Stapuliensis {{8}} in Phisicam, inceperat Questiones Noue logicę, sed non habuit audiendam; 21. mgr. Albertus Dąbrowski L. Parvorum naturalium et Exercitium eiusdem alternis diebus, secunda die incepit, feria sexta ante Inuocauit {{9}} cessauit; 22. —.

Komentarz do fragmentu zapiski:
5 Wisliciensis.
6 1 Martii.
7 »......« derasum.
8 Fabri.
9 8 Martii.

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki