Pełny podgląd zapiski o zdarzeniu dotyczącym edukacji i stopni naukowych

Informacje źródłowe i ich interpretacja

Informacje w zapisie źródłowymZdarzenie naukowe (zinterpretowane)
Imię:Albertus [Albert/Wojciech]
Osoba:Albert/Wojciech Dąbrowski z Dąbrowy Wielkiej i z Sieradza, syn Jana, licencjat teologii, kolegiat Kolegium Większego, zm. 1563
Typ zdarzenia:posiadanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:magister
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. letniego 1541 — kon. sem. letniego 1541
Komentarz: ---
Nazwisko:Dąbrowski
Desygnat stanowy:---
Imię ojca:---
Miejsce pochodzenia:---
Typ zdarzenia:posiadanie stopnia
Etap edukacji/stopień naukowy:mgr
Dziedzina nauki:---
Instytucja:---
Datacja:pocz. sem. letniego 1541 — kon. sem. letniego 1541
Komentarz: ---

Pełna treść zapiski źródłowej

Źródło: Liber diligentiarum facultatis artisticae Universitatis Cracoviensis 1487-1563, wyd. W. Wisłocki, Kraków 1886 (Archiwum do Dziejów Literatury i Oświaty w Polsce, t. 4).

Fragment zapiski 1 , Numer strony/karty w źródle: 248

Ordo Lectionum semestris {{4}} estiualis anno dni 1541 in decanatu primo mgri Ioannis Dobroszielsky:

Komentarz do fragmentu zapiski:
4 Sic!

Fragment zapiski 2 , Numer strony/karty w źródle: 249

Maronis: 9. mgr. Albertus Dąbrowski Tabulas {{1}} directionum {{2}}, prima die incepit; 10. mgr. Martinus a Comprovincia Lecturam Posteriorum, prima die incepit; 11. mgr. Adam a Tarnow Tabulas {{1}} ecclipsium {{2}}, prima die incepit; 12. mgr. Ioannes Kaphman Questiones Posteriorum, secunda die incepit; 16. mgr. Augustinus Muszynski Stapulensis {{3}} Introductorium in Phisica {{4}}, secunda die incepit; 17. —; 18. mgr. Ioannes a Mstow Textum {{4}} De anima, secunda die incepit; 19. mgr. Andreas a Kobilin Introductorium astrologie, secunda die incepit; 20. mgr. Valentinus Rauensis Theoricas planetarum, die prima incepit.

Komentarz do fragmentu zapiski:
1 resolutas.
2 planetarum.
3 Fabri.
4 Sic!

Uniwersytet JagiellońskiAkademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w KrakowieNarodowy Program Rozwoju Humanistyki